Veel gestelde vragen

Kan in online een afspraak maken?

Nee. Wij willen graag een persoonlijk contact met onze patiënten. Telefonisch kunnen wij meteen de goede afspraak inplannen en rekening houden met uw wensen en voorkeuren (voor behandelaar of behandeltijd)

Ik kan niet meteen terecht voor behandeling? Is dat erg?

Als we verwachten dat u met urgentie behandeling nodig heeft, dan zorgen wij ervoor dat u op zeer korte termijn behandeld wordt.

In alle andere gevallen kan er een wachttijd van een paar weken zijn. Onze medewerkers doen er alles aan om alles soepel te laten verlopen, maar niet ten koste van de tandheelkundige kwaliteit.

Kan in online een begroting vragen?

Nee. De grootste prijsverschillen ontstaan door de verschillende behandelingen die nodig zijn. Wij zullen eerst bij u in de mond moeten kijken om te weten welke behandeling mogelijk en noodzakelijk is. Ook bekijken we verdere complicerende factoren. Daarna kunnen wij speciaal voor u een passende begroting maken.

Kan ik ’s avonds of in het weekend behandeld worden?

Nee, dat is (nog) niet mogelijk in onze praktijk. Wij hebben ruime openingstijden en willen zoveel mogelijk rekening houden met de wensen van alle patiënten.

Waarom moet ik voor controle komen?

Als we niet regelmatig het gebit bekijken kan er ongemerkt tandsteen en gaatjes ontstaan en kunnen uw gezonde en mooie tanden en kiezen aangetast worden. Dan kost de behandeling aanzienlijk veel meer.  Voorkomen is beter dan genezen!

Waarom zijn röntgenfoto’s nodig?

Wij maken alleen maar noodzakelijke röntgenfoto’s. Met het blote oog kunnen wij  niet alles beoordelen.  Standaard röntgenfoto’s maken wij om de 2-3 jaar. Hiermee kunnen we grotere problemen voorkomen.

 

Heeft u een contract met een verzekering?

Nee. Wij hebben bewust geen contract met zorgverzekeraars. Wij willen namelijk niet dat verzekeraars gaan bepalen op welke manier en met welke materialen wij u moeten behandelen. Het is net alsof de brandverzekeraar na een brand gaat bepalen wat voor bankstel u moet kopen.

Wij proberen wel een nota direct naar uw verzekering te sturen, zodat u alleen een nota krijgt van het deel dat niet door uw verzekering betaald wordt. Dit is een service, waar geen rechten aan ontleent kunnen worden.

Waarom moet ik soms wachten en word ik later binnen geroepen?

Het spijt ons zeer dat u heeft moeten wachten.

Onze medewerkers doen er alles aan om alles soepel te laten verlopen, maar niet ten koste van de tandheelkundige kwaliteit.

Het kan wel eens voorkomen dat we tijdens een behandeling iets tegenkomen wat meer tijd kost.